Obrázok zárukyTitulný obrázok k článku

Reklamovať – Áno či Nie?

Reklamovať tovar na AliExpresse

nie je na prvý pohľad nič zložité. Do tohto procesu však vstupuje množstvo faktorov, ktoré môžu celý proces spomaliť, pripadne úplne zničiť. V tomto článku by som chcel upozorniť na možné chyby zo strany kupujúceho, ako aj o možno úmyselne nekalých praktikách predajcu.

Ako postupovať?

Celý proces reklamácie

nie je ani tak zložitejší ako u nás, ale určite zdĺhavejší a aby všetko prebehlo v poriadku, treba sa obrniť trpezlivosťou. Záručná doba z AliExpres ako aj z Banggood je štandardne jeden rok. Je tu ale aj výnimka. Spolupráca ALIANZ a AliExpress pre vybrané krajiny. One-Year Waranty
Pri reklamácii na AliExpress sa nepočíta s opravou tovaru, ale rovno s výmenou. V bodoch rozpíšem ako som postupoval ja a dúfam(verím), že na nič nezabudnem.

  1. Ako prvé treba vždy písať predajcovi čo sa stalo, ako sa to stalo a poslať detailné foto, pripadne video chyby ktorá vznikla.
  2. Z celej komunikácie si treba spraviť screen, aby v budúcnosti nevznikli pochybnosti. Správy v účte sa dajú totižto mazať a zatiaľ som neprišiel na to, či samotný AliExpress uchováva aj tieto správy. Myslím že áno, ale opatrnosti nie je nikdy dosť.
  3. Kvalitný predajca so samotnou reklamáciou problém nemá a ak ju teda odsúhlasí, posiela nový tovar na tvoju adresu, pripadne pošle adresu na doručenie reklamovaného tovaru.

V bode 3 veľa ľudí upustí od reklamácie. Zbytočne. Predajcu sa treba vždy opýtať, kto hradí náklady na doručenie! Už veľa predajcov má pri svojich produktoch písané FREE RETURN čo znamená že podporuje vrátenie zadarmo.

Reklamácia prešla, čo ďalej?

  1. Ak predajca nepožaduje vrátenie tovaru, tak nič. Čakám na nový tovar.
  2. Ak treba vrátiť tovar na uvedenú adresu, treba ho poslať. Podľa mňa tu vyhráva ako prepravná spoločnosť Slovenská Pošta. Aj keď je zatracovaná kvôli hlúpym poplatkom za uskladnenie a colné odbavenie. Už aj to by malo ale končiť. Článok o dohode medzi Českou, Slovenskou Poštou a AliExpressom nájdeš tu »článok
    Dopravu má najlacnejšiu a napríklad do Číny to trvá do troch týždňov.
  3. Cena dopravy je rôzna. Záleží od váhy a veľkosti balíka. Za mnou reklamované hodinky som za doporučený list platil 10,60€ aj s poistením na 100€. Poistenie je veľmi dôležité. Predajca neponúkal vzhľadom na ceny a rozmery tovaru FREE RETURN. Treba zaškrtnúť vrátenie tovaru, aby sa zbytočne nestalo to, že to skončí niekde na colnici ako predávajúci tovar.
  4. Po odoslaní treba poslať sledovacie číslo predajcovi a čakať. Samozrejme aj z tohto, ako zo všetkého, treba spraviť screen.

ZĽavové kupóny AliExpress. Pridaj sa k nám na Facebook

Hotovo. Ale čo ak…..

Nechcem strašiť, ale môže sa stať že predajca bude skúšať. Napíšeš či už tovar dorazil a odpovie že nie. Vraj máš zavolať na poštu a vrátia ti peniaze. Je to jedna z možných odpovedí. Čo teraz? Vzhľadom na to, že balík je poistený, by to nebol až taký problém. Pokiaľ si teda poistil na väčšiu sumu ako je zásielka. Predajca to vie a skúša. Čo robiť?

  1. Treba ísť na poštu a spísať reklamáciu. Nič sa neplatí. Majú na to 60 dní čo je to dosť dlhá doba a preto sa treba poistiť.
  2. Vo svojom AliExpress účte treba otvoriť HELP CENTRUM a začať komunikáciu. Ako začať komunikáciu nájdeš v tomto »odkze. (v čase písania článku publikované len na mojom FB). Samotný AliExpress treba uviesť do problematiky kvôli čomu sa spor otvára. Treba napísať, že zásielka je stále na ceste (priložiť screen), no predajca tvrdí že sa stratila. Ďalej treba postupovať smerom, akým sa konverzácia vyvíja.
  3. Ak zásielku potvrdí Slovenská pošta ako stratenú, vrátia ti sumu na ktorú bol balík poistený.
  4. Ak sa Slovenská pošta vyjadrí že balík bol doručený (samozrejme pošle o tom doklad) bude treba tento doklad doložiť do sporu. AliExpress to určite vyhodnotí v tvoj prospech a buď ti bude zaslaný tovar, alebo peniaze. Bude záležať ako sa rozhodneš. Netreba sa báť brániť svoje práva. Hoc aj Číne.

Musím však pripomenúť že sám som reklamoval len Smartwatch v hodnote 90€, no zisťoval som ako to prebieha aj s väčším a drahším tovarom. Postup je rovnaký. Rozdiel môže byť len v tom, kto bude hradiť dopravu naspäť a či vôbec bude treba posielať tovar predajcovi. Ak máš ďalšie otázky, prípadne potrebuješ pomôcť alebo naviesť aby si nespravil/a chybu, napíš mi do komentárov nižšie alebo na môj Facebook

Pripravujem článok Ako reklamovať na Banggood. Ak nechceš o to prísť tak sa prihlás na odber nižšie. 

By Kúp to z Číny

Baví ma listovať na stránkach čínskych e-shopov. Čo ma zaujme tak to zverejním. Veľa som už nakúpil a veľa aj reklamoval, takže skúsenosti a dobré vzťahy s obchodmi už mám. Ak by si potreboval/a pomôcť, kľudne mi napíš.

Zapoj sa do diskusie a pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.