Tak teda ako postupovať?
Vybavenie reklamácie na Banggood je niečo podobné ako na portály AliExpress »článok ako reklamovať na AliExpress. Stačí dodržať pár zásad a ideálne byť pri rozbaľovaní balíka pripravený s foťákom v rukách. Môže výrazne pomôcť a urýchliť celý proces.
Ten je dobré použiť pri rozbaľovaní, kde je nevyvrátiteľné že tovar prišiel poškodený. Tak isto si sprav aj video pri prvom zapnutí a používaní. Nie je to nič ťažké ani časovo náročné a môže to zachrániť niekedy aj desiatky eur. Ďalej je si treba odfotiť kódy z balíka ako EAN a SKU kód. Veľa z nás obal hneď zahodí, no pri reklamácii sú tieto údaje dôležité.
Osobne (a nie len ja), používame na vybavovanie reklamácií záložku CENTRUM POMOCI alebo teda Help Centrum. Je tam preddefinovaných pár najčastejších kľúčových fráz. Ty ale pôjdeš prefíkane a do kolónky na vkladanie textu rovno napíšeš svoj problém. Môžeš ale využiť aj krátke slovné spojenie HALLO HALLO. Veľmi čarovná fráza. Samozrejme že sa dá ísť aj inak. Pri tvojom tovare ktorý chceš reklamovať je položka VRÁTENIE/OPRAVA. Je to ale mailová komunikácia a preto je riešenie týmto spôsobom dlhšie. Preto ostaneme pri HELP CENTRE.
Záruky na Banggood
Všetky záručné doby v prehľadnej tabuľke

Po napísaní oného čarovného slovíčka HALLO sa objaví okno s nápisom SWITCH TO OPERATOR na ktorú klikneš a začína sa komunikácia priamo s operátorom v centre služieb zákazníkom. Rovnaký postup ako na AliExpress riešení reklamácií. No pri Banggood trvá spojenie s operátorom podstatne kratšie.
Je dobré mať pripravené číslo objednávky. Operátor vie problém riešiť hneď. Ďalej ak nie si zdatný v angličtine, je dobré mať pripravený prekladač. Operátor síce počká, je ústretový, ale je to pohodlnejšie aj pre teba. Bude dávať otázky typu „čo potrebuješ?, pošli mi číslo objednávky, kód SKU a EAN tovaru, chceš nový tovar alebo vrátiť peniaze?“ Variácie otázok sú rôzne.
Zopár príkladov
Použijem príklad Top fanúšika Michala (so súhlasom)
Napríklad mi niečo neprišlo. Dokonca v tracking svietilo ako doručené. Požiadali ma, aby som sa opýtal na pošte/susedov. pokiaľ sa tovar nenašiel, kontaktoval som ich opäť a na druhý deň bez akéhokoľvek problému poslali druhý kus. Žiadny poplatok, absolútne nič.
Pokiaľ máš chybný produkt, budú žiadať fotky alebo video ako dôkaz.. To nahráš buď priamo, alebo cez objednávku (vrátenie, oprava) Ako príklad.. prišla mi teplovzdušná fritéza.. Pri prvom vypaľovaní sa zadymilo a hotovo.. nešla zapnúť.. Rýchlo som odfotil dym. Nahral video ako skúšam zapnúť a nejde. Nahráš na YouTube ako dôkaz.. pošleš im link. Na druhý deň poslali druhý kus. Starý nechceli.. čiže mám náhradné diely
Ďalší príklad.. zimné rukavice.. bolí menšie ako deklarovali.. Odfotené vedľa centimetra. Poslali návrh že vrátia polovicu sumy.. alebo celú ak tovar pošlem naspäť. No ako som sa rozhodol?? Manželka má nové rukavice za polovičnú sumu
Ak si nevieš dať rady sám/sama, kľudne napíš a vyriešime to.

Pozri aj TOP predajcov na AliExpress
Spôsobov a príkladov je veľa.
Tak si to teda zhrňme.
- Pri rozbaľovaní nahrať tovar a odfotiť štítky s kódmi
- Pri prvom spustení spraviť video
- Ak sa tovar časom pokazí, nahrať alebo odfotiť detail vady
- Skopírovať číslo objednávky
- Otvoriť HELP CETRUM
- Napísať HALLO HALLO a kliknúť na Switch to Operator
- Postupovať podľa pokynov operátora
A ešte jedna vec
Keď objednáš tovar ktorý nie je skladom.. a nie a nie naskladniť. Opäť kontaktuješ operátora a dohodnete sa či vrátia peniaze, niekedy vie konkrétny dátum naskladnenia povedať. Ak ešte počkáš, tak si môžeš pýtať nejaké body za čakanie.. (a zrušíš objednávku neskôr) Pokiaľ sa rozhodneš pre REFUND, peniaze mi vždy prišli skôr na PayPal konto skôr ako som ukončil chat.
Ak nechceš prísť o podobné články, môžeš sa prihlásiť na odber a ak máš nejaké skúsenosti s reklamáciou a chceš sa podeliť, zanechaj komentár pod príspevkom.